fredag 17 juni 2011

Saker man inte säger till sura medpassagerare på bussen

- Kan du vara jättesnäll och hjälpa mig av bussen med barnvagnen?

(OK, jag fattar att du inte har lust att hjälpa mig. Det är inte svårt att gissa av din sura min och din djupa suck. Men faktum är att jag blockerar bussdörren för det var där det fanns plats att ställa vagnen och jag klarar inte att ta mig av själv eftersom busschauffören stannat en halvmeter från trottoarkanten. Så för ditt eget bästa hjälp till, annars kommer varken du eller någon annan av den här bussen!)


- Tusen tack! Så snällt!


2 kommentarer:

  1. Jag ska villigt erkänna att jag inte fattat hur tung en barnvagn är förrän nu när jag själv har en... Hade jag fattat det hade jag hjälpt fler mammor med barnvagnar tidigare. Jag har nog varit dålig på det. *skäms*
    Men det är ju tråkigt om folk inte kan ge hjälp villigt när ngn _ber_ om det! Nästa gång kan det vara en själv som behöver hjälp.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju svårt att förstå att det kan vara sååå jobbigt.

    SvaraRadera