onsdag 22 juni 2011

Choklad med citron

Ni får ju för allt i världen inte tro att jag slutat äta choklad. Jag har dessutom testat några nya sorter. Till exempel den här supersött förpackade chokladen från chocolaterie La Palantine på Värmdö. De söta prickiga förpackningarna finns i flera färger/smaker och nästan all choklad från La Palantine är rättvisemärkt.

Nu måste jag erkänna att jag valde denna vita choklas med citron för att den gulprickiga förpackningen var så glad och fin. Vit choklad är ju inte min favorit. Men just tillsammans med citron fungerade det bra. Då blir den söta vita chokladen mindre söt. Men jag tänker nästan att denna chokladkaka skulle passa ännu bättre i bakning och efterrätter. Kanske i en pannacotta. Eller att doppa jordgubbar i. Det är nog en höjdare.



En nyhet från Marabou Premium är den här kakan med mörk choklad och citronmousse. Den här gillade jag verkligen. Frisk citronmousse tillsammans med den mörka chokladen. Mums!



Men Marabou Premium Lemon & Ginger Dark står sig fortfande bra också.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar vit choklad, och det låter riktigt smarrkigt med citronsmak på den också...=)

    Förresten så har jag nu äntligen efter tips från dig, smakat Magnums nya caramel and nuts glass, och den var bara jobbig att äta. Gojset i mitten var ju stenhårt och glassen smakade ingenting. Överdraget var däremot smarrigt, och det hade jag kunnat tänka mig på en vanlig magnumglass. =)

    SvaraRadera
  2. Ledsen att jag lurade på dig den glassen ;)

    SvaraRadera