onsdag 22 juni 2011

Varför gillar man vissa bloggar?

Nu har jag klickat mig igenom min blogglista. Jag har ett 40-tal bloggar som jag följer. Ofta tittar jag in varje dag. Vissa kollar jag in på flera gånger om dagen (i alla fall nu när jag är hemma). En del bloggar följer jag för att det är vänner eller familj som skriver. Andra fastnar jag för utan att veta riktigt varför. Bokbloggar är ju kul så klart. Inredningbloggar med vackra bilder. Pysselbloggar för inspiration. Bloggar om livet med bebisar och barn är intressant. Vissa bloggare har jag följt så länge att det känns som att vi faktiskt känner varandra trots att vi aldrig träffats.

Jag gillar bloggare som skriver personligt, som bjuder på sig själva, som svarar på kommentarer och som uppdaterar ganska ofta. Min man antydde idag att jag kanske bloggar lite väl ofta ...
Man kanske inte behöver skriva 3-4 inlägg om dagen. Men ett om dagen tycker jag i alla fall är rimligt ;)

Jag efterlyser också tips på nya bloggar att titta in på. Vilka följer ni?

3 kommentarer:

  1. Visst är det så att de bloggar man följt länge känns det som man känner bloggaren ifråga. :-) och bloggvälrden har verkligen gjort att jag lärt känna flera härliga bloggare som jag nu verkligen räknar till mina vänner. IRL. :-) underbart!!! Jag fastnar också ofta för personliga bloggar. Och såklart där man skriver om sådant som intresserar en. Jag följer nog flest utlandssvenskar som bloggar tror jag. Förresten, om du är i Skååne i slutet av juli och första veckan i augusti vore det roligt att ses på en fika eller så! Kanske skulle lilla T gilla att träffa E också? :-)
    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Det verkar som om vi följer rätt lika typer av bloggar, men jag följer dessutom några om naturligt/ekologiskt. Jag tog ju bort min blogglista i kanten, för jag följer ju alla via bloglovin. Sedan är det ju vissa man läser mer noggrant. :-)
    När jag kollar din blogglista kan jag lägga till enligt O som jag följer dagligen. Och den här bebisbloggen: http://www.mandyys.devote.se/. Vi skulle ha fött samtidigt men hon fick lite tidigare.

    SvaraRadera
  3. Saltis- vi är hemma stora delar av sommaren, så är ni i krokarna vore det kul om ni tittade förbi :)

    Malin- tack för tipsen!

    SvaraRadera