fredag 3 juni 2011

Inte helt klar

Imorgon tjuvstartar vi sommarsemestern med en "förvecka". Den riktiga semstern blir sedan i juli och en bit in i augusti. Vi borde väl vara klara att åka iväg. Bilproblemet fixade sig. Det var inget jobbigare än ett urladdat batteri den här gången. Packningen är relativt bra under kontroll - bara väldigt mycket mer än jag hade trott. Det blir lite trixande att få in det i bilen. Barnvagnen tar upp halva bagageutrymmet och nu när vi har två bilbarnstolar kan vi inte längre packa vid passagerarsätet fram.

Men jag hade hoppats på att hinna mer. En grej som en del av presenten till min pappa. Handla ett par grejer. Raka benen. Förbereda matsäck ...

Vi insåg bara lite tidigare att vi glömt att fixa blomvakt, men man kan ju inte ringa någon så här dags på kvällen och be om hjälp.

Så jag sitter här och känner mig lite missnöjd. Men jag försöker tänka att vi hann med andra saker idag, som t.ex. att njuta av det fina vädret, träffa en vän som bor i Stockholm till vardags och att grilla hemma hos kompisarna i Dalby.

2 kommentarer:

  1. Skönt det ordnade sig med bilen! Och förhoppningsvis de orakade benen också ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var skönt med bilen. Benen fick vara orakade hela veckan ;)

    SvaraRadera