tisdag 28 juni 2011

Fallen ängel

Nej, det här var ju inte alls bra! Det känns som en Twilight-kopia, men med änglar istället för vampyrer.

När den surmulne Patch blir Noras bänkkamrat i skolan tycker hon först illa om honom, men så småningom blir hon mer och mer attraherad av honom. Han verkar också veta väldigt mycket om Nora som hon inte har berättat. Långsamt går det upp för henne att han inte är en människa, utan en fallen ängel som varken hör hemma på jorden eller i himlen.

Ja, som sagt. Det känns som en kopia. Och en sämre kopia. Nora faller lite mer motvilligt för Patch än vad Bella gör för Edward (och det är kanske ännu lite mer tramsigt beskrivet ...) och det är väldigt mycket fokus på beskrivningar av hur huvudpersonerna ser ut. Nu är jag kanske inte målgruppen precis, men tyvärr tycker jag inte att storyn är särskilt spännande. Den är inte heller särskilt välskriven.

5 kommentarer:

  1. Jag fick hem denna och tvåan förra veckan. Fast jag beställde de på eng, ville inte läsa kass översättning. Verkar som om jag hade rätt...

    SvaraRadera
  2. Där fanns någta rejäla översättningsmissar, så det är nog bättre på originalspråk.

    SvaraRadera
  3. Tackar för denna varning, då låter jag bli att släpa med mig detta läsex från jobbet. Finns ju gott om annat att läsa.. :)

    SvaraRadera
  4. Man tycker ju olika, men har man mycket på sin läslista kan man absolut hoppa över denna.

    SvaraRadera
  5. Trevligt att du tittade in förresten, Cecilia :)

    SvaraRadera