onsdag 29 juni 2011

Packåsna



Så här ser det ut nuförtiden när jag ska hämta lilla T på dagis. Ståplattan hänger på bakom. Under vagnen finns jättestora skötväskan med skötsaker, blöjor och ombyten till två barn (får ha både och till lilla T nu när vi håller på att träna) och påsen med bärselen till lille N. Picknickfilt, mellanmål och sandleksaker så att vi kan stanna på lekplatsen/i parken så länge som möjligt. Just denna dag även en kasse från ICA som jag promenerade förbi på vägen. Ja, och så det senaste tillskottet - cykeln (och cykelhjälm så klart!).

Det tar lite tid att få ihop mitt pick och pack innan jag ger mig iväg.
En vacker dag kommer jag att glömma att packa ner lille N i vagnen ...

3 kommentarer:

  1. Tur du har stor vagn! Tror inte min bugga skulle klara det där...

    SvaraRadera
  2. Jösses! :-) Och jag som tkr att jag har mkt när jag packar med mig allt till _en_ liten.

    Du får börja skriva en check-lista! Lille N- check! Vore ju inte så kul att glömma honom... ;-)

    SvaraRadera
  3. Anna - i det här fallet är det bra med en hederlig gammal stadig Emmaljunga.

    Malin - det är nog inte en så dum idé ;)

    SvaraRadera