söndag 23 oktober 2011

Ensam hemma

Maken tog med sig barnen och åkte till sin pappa efter lunch. Jag har alltså haft hela eftermiddagen och kvällen för mig själv. Det har inte hänt på jag vet inte när ...

Nu tror ni säkert att jag har legat i soffan och ätit praliner hela tiden, men icke sa nicke! Jag har sytt så det ryker. Min symaskin har nog fått en chock - den används ju inte alltför ofta! Jag har lagat några saker och sytt en kattsvans ;)
Ett litet större projekt är dock det jag jobbat mest med och det ska jag visa när det är klart.

Men jag passade också på att ta en cykeltur i det fina vårvädret. En tur till det söndagsöppna köpcentrat för att kolla efter en vinterjacka. Någon sådan blev de inte, men däremot en lyxig fika och ett par kapitel i min bok.

Det har varit lite tyst här på bloggen i helgen men jag har många blogginlägg i huvudet, så akta er - snart blir ni bloggbombade.

Vad mer man gör när man är ensam hemma? Äter skräpmat framför TV:n ;)

6 kommentarer:

  1. Du hann med mycket!! Det är skönt att bara få ett par timmar själv, oavsett vad man vill göra med tiden :) Ibland önskar jag bara två timmar att få se en film i lugn och ro :)

    SvaraRadera
  2. Låter härligt.

    Och jag måste bara fråga: En kattsvans? Någon dig närstående katt har förlorat sin svans i en otäck olycka och behöver en ny?

    SvaraRadera
  3. Det är dig väl unt att få några timmar för dig själv - lyx för en småbarnsmamma! Du utnyttjade dem bra i alla fall.

    Ingrid, som inte hinner någonting trots att hon varken jobbar eller har småbarn.

    SvaraRadera
  4. kattsvans låter spännande! Ser fram emot att få veta mer.

    SvaraRadera
  5. Trillingnöten - ja, jag kan vara ruskigt effektiv när jag sätter den sidan till ;)
    Visst hade det varit skönt att slapp också, men det är kul att kunna ägna sig åt lite pysselprojekt utan avbrott.

    Katarina - det var det. Svansen var inte till någon stackars svanslös vän utan utklädningskläder ;)

    Musikanta - tack :) Det gäller att passa på. Kram!

    Saltis - svansen är tänkt som utklädningskläder. Det ska vara maskerad på dagis och jag tänkte jobba lite för att lilla T går som en liten katt/leopard. Men hon vill nog helst vara prinsessa. Hoppas T-Rex-dräkten ni hittade blir bra!

    SvaraRadera
  6. Vad flitig du är! Jag hade definitivt bara legat på soffan :)

    SvaraRadera