lördag 8 oktober 2011

Skog i regn

Idag var alla trötta. Somliga även förkylda och lite hängiga. Städdag i bostadsrättsföreningen (som man inte kan smita ifrån när maken är t.f. ordförande, men jag och lille N klarade oss undan genom att fixa fikat). På eftermiddagen behövde vi ta oss ut ur lägenhetern. En 3-åring behövde springa av sig. Vännerna ville ses. Vi ville inte dela med oss för mycket av våra baciller. Men även en regning och gråtrist dag kan man göra en liten skogsutflykt och fika.



Nu är det verkligen höst. Jag hade behövt vantar idag. Inne är det också kallt. Vi slår på elementen. Nu vill man kura i soffan, tända ljus, dricka te.

2 kommentarer:

  1. Igår var det för min del både element- och vantpremiär. Och idag köpte jag på mig några par extra vantar (och en mössa). Såna här stickade. Vet inte vad jag ska ha när det blir ännu kallare bara. Finns det något mellanting mellan stickade vantar och vinterhandskar?

    SvaraRadera
  2. Kanske sådana där fleecefodrade vantar?

    SvaraRadera