måndag 3 oktober 2011

Tomater är godis?

Säg inget åt mina barn, men jag har aldrig gått på det där med att frukt är godis. Frukt är jättegott - det är det ingen tvekan om - men det är inte godis.

Nu försöker de slå i oss att tomater är smågodis också! Nåja, eftersom jag har tänkt mig ett nyttigare* liv framöver, så är det väl värt ett försök ...

*måste förtydliga här att jag inte avser att leva nyttigt, det är liksom mot min natur ;) Nyckelordet här är nyttigare - något som inte borde vara så svårt i mitt fall ...

6 kommentarer:

  1. Egentligen gillar jag verkligen tomater, men jag glömmer liksom av det. De är lite svåra att äta tycker jag, har en tendens att spruta lite om man försöker äta dem som en frukt. :-o

    Men när jag viktväktade åt jag mycket tomater, med örtsalt. Mmmmm.

    Fast godis är det inte.

    SvaraRadera
  2. Då är de här små bra ju, ur skvättsynpunkt ;)

    SvaraRadera
  3. Lite desperat marknadsföring att kalla tomaterna karameller. Säger hon som inte heller är nyttig till sin natur. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med att frukt/grönsaker inte är godis! Någon som däremot inte håller med är min lilla T som ratar glass/kaka men älskar mina hemodlade tomater över allt annat.

    SvaraRadera
  5. Snygg förpackning, men jag håller helt med dig: frukt är inte godis och kommer aldrig att bli hur gott det än är med en passionsfrukt eller perfekt mogen ananas.

    SvaraRadera
  6. Anna - Lite desperat kan tyckas. Och en tomat kan ju aldrig bli choklad ;)

    Fröken Pimpinett - så härligt! :)

    blogg-bohemen - nej, det är goda saker men inte godis.

    SvaraRadera