fredag 14 oktober 2011

Städa badrumsskåp

Med anledning av besöket på jobbet igår försökte jag snygga upp mig lite. Aningens smink kändes rätt (för att dölja de svarta ringarna under ögonen åtminstone). När jag står där och plocker bland sminksakerna kommer jag att tänka på att jag har läst att man ska byta ut sina sminkprodukter var tredje månad. Är det någon som gör det? Jag lovar att jag har puderögonskuggor i skåpet som säkert har 15 år på nacken. Det enda som jag byter/köper nytt av relativt ofta är mascara och täckstift/kräm (det är förstås det enda sminket jag använder något så när regelbundet också). Penslarna försöker jag tvätta lite då och då, men det blir kanske max 3 gånger om året. Även om man använder ögonskugga varje dag så räcker väl en burk ganska länge.
Hur gör ni? Hamstrar eller slänger?

6 kommentarer:

  1. Min lösning är att jag inte köper något alls ... :) Mascaran är dock min trogna vän och kanske att det finns en kajalpenna i skåpet. Mascaran tar tack och lov slut innan den blir riktigt gammal.

    SvaraRadera
  2. Tja... jag använder inte direkt smink. På sin höjd blir det lite mascara och lite läppstift (kör oftast med färgat lypsyl istället) om jag vill vara lite extra fin, vilket händer kanske en gång i månaden. Annars är jag väldigt osminkad. Duger jag inte som jag är så skit i det, är mitt motto. =) Men det finns någon flaska foundation i skåpet också. Och den borde jag slänga, den har stått sen innan Gibson föddes. Oanvänd. Varför spara liksom? Bättre att köpa något bra puder istället om jag nu vill snygga till mig ännu mer. Mascara köper jag när den börjar ta slut. Läppstiftet likaså.

    Hemma hos mamma har jag massa gamla ögonskuggor från tonårstiden, och sådana här stora smink-burkar med olika läppstift, "foundation" och ögonskuggor i. De använde Gibson när han leker. Perfekt! =)

    SvaraRadera
  3. blogg_bohemen - bra lösning ;)

    finelinan - jag använder ju inte så mycket heller uppenbarligen :)

    SvaraRadera
  4. Hamstrar! Och köper alldeles för mycket som jag sedan knappt använder för jag sminkar mig på samma sätt varje dag :)

    SvaraRadera
  5. Ja, det där har jag också funderat på... Men nu har jag fått något utslag vid sidan av ögat som maken funderade på om det berodde på sminket. Gammalt smink? Borde nog byta mascara..

    SvaraRadera
  6. Anna - jag tänker nog ofta att jag skulle vilja sminka mig snyggt och handlar grejer. Så sminkar jag mig i ett par dagar, sedan orkar jag inte längre ;)

    Evasleva - ja, den tänker jag att man bör byta ofta i alla fall.

    SvaraRadera