onsdag 5 oktober 2011

På schemat idag

- lämna lilla T på förskolan.
- handla.
- röja i köket.
- dricka kaffe och läsa bloggar.
- tvätta lite (som alltid), bädda och småplocka i röran (som alltid).
- plocka ner bebiskläder i stl. 74 från vinden (samt plocka undan/skickade vidare stl. 68 och 98).
- laga några omgångar bebismat och frysa in.
- förbereda kvällsmaten.
- hämta lilla T på förskolan.
- gå till "lilla affären" och handla någon juice eller något sånt (lilla T:s önskemål).

Något mellanmål i parken blir det nog inte idag, det är bara ruggigt och blåsigt. Vi får se vad vi hittar på här hemma i eftermiddag. Ikväll ska jag ta mig till Malmö och bokcirkla lite.

Punkt 1-4 är redan avklarade. Lille N somnat i min famn, så jag tror jag klämmer in en punkt 4b:

- sitta kvar i soffan med sovande mysbebis och läsa i min bok.

Synd bara att det inte kan komma förbi någon och fylla på i min kaffemugg ...

3 kommentarer:

  1. Dålig planering.

    Man ska alltid ha någon på lur som kan komma och fylla på ens kaffemugg när man hittar en möjlighet att sitta kvar i soffan med sovande mysbebis och läsa sin bok. ;-)

    SvaraRadera
  2. Hann du verkligen med allt det där?!

    SvaraRadera
  3. Katarina - ja, oerhört orutinerat. Nu blev inte lässtunden särskilt lång tyvärr för han vaknade snabbt igen.

    Anna - nej, inte riktigt allt, men nästan. Jag hann bara laga en bebist-rätt och bara delvis förbereda kvällsmaten. Lässtunden blev inte så lång tyvärr.

    SvaraRadera