fredag 14 oktober 2011

Kollade läget på jobbet

Igår var jag inne på jobbet och kollade läget lite. Förlaget flyttade under sommaren och jag har inte sett de nya lokalerna tidigare. När jag börjar igen efter nyår ska jag sitta i kontorslandskap istället för eget rum. Jag har varit lite orolig, men kollegorna verkar väldigt nöjda. De gemensamma lokalerna såg fräscha och välkomnande ut. Det kan nog bli bra.

Jag och föräldralediga kollegan M passade på att hälsa på tillsammans och vi hade våra två små med oss. De blev självklart beundrade, vi fick fika och en trevlig pratstund.

För att vi skulle få plats i bilen fick lille N premiäråka i sulkyn. Så skönt det kommer att bli när vi kan byta till den istället för vårt åbäke till kombivagn. Men ännu är det för tidigt att sitta framåtvänd och i vinter är det mer ombonat i sittvagnen. Om det blir snö och slask är ju också den stora vagnens "vägegenskaper" oslagbara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar