söndag 9 oktober 2011

Ingen skogsmulle precis (eller?)

De som känner mig är månne förvånade över hur mycket tid jag tillbringar i skogen nuförtiden.
Jag har väl inte rykte om mig att vara någon skogsmulle precis.
Men det är ju en bra sak att göra.
Speciellt med barn.
Och jag har väl aldrig sagt att jag inte gillar natur.
Jag gillar bara inte speciellt mycket att sova ute i naturen.
Får jag bara sova varmt och torrt (och gärna på ett ställe där det finns dusch och toalett) så är jag väldigt mycket för att vara ute i naturen.
Ja, så länge det inte är snö förstås.
Då är det bäst att stanna inne.
Eller kanske gå en liten promenad i knarrande snö för att sedan kunna gå in och njuta av varm choklad och bok (gärna en brasa också).

Någon som kanske blir en skogsmulle är lilla T. Just nu är hon bara ett Skogsknytt. Idag startade Knytte-träffen vid naturrummet i Skrylle. Det är ett bra ställe att åka på utflykt till. Där finns roliga trädjur att titta på (de stora kan man även rida på), "gissa djurbajs"-luckor och en mullvadsgång att krypa i. Gillar man skog kan man ju ta sig en runda i den också. Annars brukar de tända en brasa inne i resturangen så här års ;)

3 kommentarer:

  1. Åh, vad kul. Lilla L är skogsknopp :)

    SvaraRadera
  2. Vi har en skogsknopp här hemma som numera är väldigt insatt myrornas vardag....

    SvaraRadera
  3. Det är så sött - skogsknopp :)

    Bokslukaren - roligt att du tittade in!

    SvaraRadera