torsdag 6 oktober 2011

Vår 3-åring har ...

... ritat sin första huvudfoting.
... en i det närmaste omättlig aptit på film (jag klarar mig inte utan film!).
... världens finaste lillebror som hon kramar och pussar hela tiden (men ibland är det svårt att krama lagom hårt).
... bråttom att bli stor (snart börjar jag skolan), men tycker också om att leka att hon är en bebis.
... börjat bli intresserad av prinsessor och vill helst bara klä sig i klänning.
... blivit lika förtjust i choklad som sin mamma (men får inte äta det lika ofta).
... en väldigt bestämd vilja och humör, men har också nära till skratt och bus.
... börjat leka (ännu mer) roll-lekar. ("mamma, pappa, barn", doktor, födelsedag och resa till exempel).
... uppmärksammat skillnaden mellan barn och vuxna (mamma, du har ludd på snippan).
... nästan inte tid att äta.
... väldigt bra minne och kan återberätta händelser och långa historier.
... fått upp en väldig fart på sin balanscykel.

Allrakäraste unge!

6 kommentarer:

  1. Å så fint skrivet!! jag blir lite tårögd.... ;-)
    Mycket stämmer så väl in på E också. Lite roligt att följa er T nu när vi träffats också, och eftersom hon och E är så nära i ålder. :-)
    Visst är det helt fantastiskt vilka personligheter de är nu vid tre års ålder!!!!!!! Jag tycker det är underbart (inte varje stund men du vet hur jag menar) att få vara med dottern och följa henne.
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Haha! "Du har ludd på snippan". Vänta bara tills hon går och berättar det på dagis. =) De är så härliga de där små!

    SvaraRadera
  3. Så fint! Jag borde kanske skriva ett sådant om allrakäraste fjortonåringarna och allrakäraste sextonåringen.

    Och ludd på snippan var ju ett fantastiskt bra uttryck. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Å jag fick tårar i ögonen när jag läste! Låter så mysigt! Och som en så fin tjej! Tänker på hur Isolde kommer vara när hon är tre år.. Fast hon får gärna vara så här liten ett tag till! :)

    SvaraRadera
  5. Helt underbart! Måste vara roligt för henne att läsa vad du skriver när hon blir större.
    Mycket avancerat att redan kunna rita en huvudfoting. Vad månde bliva...
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Saltis - då känner jag ofta när du skriver om E. Våra fina tjejer! Kram!

    Finelinan - jo, de får nog höra både det ena och det andra ;)

    Anna of Sweden - gör det! Det kunde vara kul läsning ;) Visst är det ett ganska bra uttryck. Jag funderade lite innan jag bloggade det, men det var liksom så sött sagt att jag inte kunde låta bli.

    Anna Fair&True - njut så mycket du kan. Det är precis som de säger - det går så snabbt! Men alla åldrar har sin tjusning på något sätt.

    Musikanta - hon kommer kanske först tycka att det är urpinsamt, men jag hoppas att hon uppskattar det så småningom. Det är tydligen någon gång mellan 3 och 4 år som barn börjar rita huvudfotingar. Kram!

    SvaraRadera