torsdag 10 mars 2011

Film: Hachiko

Jag fick den här filmen i min "adventskalender" och vi såg den i går kväll. Ett tips om man ska se den är att ladda upp med pappersnäsdukar för det är en riktig snyftare.

Hunden Hachiko (regi: Lasse Hallström) dyker upp på en tågstation och "hittar" sin husse. De blir riktigt goda vänner. Varje dag väntar Hachiko på stationen när hans husse kommer med tåget efter jobbet. En dag kommer han inte, men Hachiko fortsätter att vänta ...

Filmen är baserad på en sann historia. Tempot är stillsamt och Hachiko är inte en hund som gör konster eller uppträder. Det är en film om vänskap och trofasthet.

4 kommentarer:

  1. Jag har länge velat se den men ändå valt bort den. Tycker den verkar alldeles för sorglig.
    Jag grät mig igenom Marley & jag och den är ju bara sorglig på slutet....

    SvaraRadera
  2. Åhhh, Hachiko..........har den, vilken underbar film. Men som sagt mycket pappersnäsdukar eller varför inte ett lakan, det behövs verkligen :)

    SvaraRadera
  3. Den här är också mest sorglig på slutet, men eftersom man vet vad som ska hända så blir hela filmen lite vemodig.

    SvaraRadera