tisdag 15 mars 2011

Glasögon med förhinder

Idag var jag hos optikern (igen!) för att efterlysa mina glasögon. En vecka-tio dagar skulle det ta och nu har det gått nästan en månad.

Idag fick jag besked om att de bågar jag valt inte fanns i den färg jag ville ha och det hade de fått veta bara några dagar efter min beställning. "Vi har sökt dig", sa de. Jag kollade och jag kunde se att jag hade två missade samtal från optikern, med ganska långt mellanrum. Man kunde ju tycka att de kunde ha försökt lite mer. Eller lämnat ett meddelande. Eller åtminstone sagt något i förra veckan när jag var där och frågade efter dem!

Nu fick jag välja helt nya bågar för färgerna som faktiskt fanns i den "gamla" modellen passade mig inte alls. Jag kände mig lite jäktad och är inte 100% säker på att det blev bra, men hoppas på det bästa. Nu skulle de i alla fall lägga in det som expressorder som lite kompensation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar