fredag 11 mars 2011

På min arm

Det är inte så lätt med smycken när man har små barn. Örhängen har jag helt slutat med för örsnibbarna lever så farligt när någon plötsligt tar tag och drar. Flera halsband har också fått "sätta livet till" sedan lilla T kom. Nu är hon iofs stor och drar inte i saker på samma sätt, men då kommer ju snart nästa ...

Armband fungerar däremot ganska bra. Här är några favoriter och ett par nya.

Pärlarmbandet har min kollega Å gjort, de flätade läderarmbanden handlade jag på H&M igår för det facila priset 29.90 st.











Det flätade i silver och svart är från Indiska och är troligen det armband jag använder mest. Det söta i blått och silver är från Fossil och var en julklapp från vännen i Amerikat.










Det dubbla med lila pärlor hittade jag på rea på ett litet ställ i en inredningsbutik. Pärlarmbandet var en julklapp från mina föräldrar. Det är vävt i en gammal same-teknik av en kvinna som använder gamla hantverksmetoder med nya material.





4 kommentarer:

  1. Fina! Och så roligt att se "mitt" armband! :)

    SvaraRadera
  2. Det där med halsband var en bitter efarenhet när en av mina tjejer hade sönder mitt finaste halsband när de var små!

    Jättefina armband!!

    SvaraRadera
  3. Anna - det är verkligen sött!

    Boktokig - usch, det är väl trist när det händer.

    SvaraRadera