fredag 9 december 2011

8-månaderskontroll

Jag tänkte så klart blogga om 8-månaderskontrollen direkt efter vi hade varit där, men det blev inte av. Jag satte upp det på min "kom ihåg"-lista och jag förstår att ni nu brinner av nyfikenhet ;)

Då kan jag meddela att vår store lille kille numera har spräckt 10-kilosstrecken (10 550g) och är 73 cm lång. Den lille tjockisen spräcker också nästan kläderna i stl. 74, så vi fick ta fram lådan med stl. 80. Men inte ens de räcker till ibland. Det var rena turen att vi hittade den lilla träningsoverallen i storlek 1 år, som lille N fick i present när han föddes, innan den blev för liten.

BOEL-testet (blicken orienterar efter ljudet) klarade han också galant. Sitter gör han ju sedan länge, jollrar nyanserat, tittar efter saker som trillar och kan flytta en sak från en hand till den andra. Check på samtliga punkter :)

Numera har han fyra tänder och dem använder han flitigt för att ge oss "lovebites". Vi är inte så förtjusta över just det. Tänder är ju annars bra för då kan man gnaga på äppelbitar och äta bebissmörgås.

Krypningen går det inte så värst mycker framåt men, förutom de eviga förkylningarna, så är lille N på det hela taget väldigt nöjd och glad.

Sötast just nu: han har precis lärt sig att vinka.

Update: På frågan "rullar han runt" fick jag svara "ja, alltså han har rullat runt. Någon gång ...". Men precis nyss såg jag honom rulla från rygg till mage och sedan sätta sig upp i sittande. Så han kan om han vill! ;)

2 kommentarer:

  1. Varför ödsla energi på sådana gymnastiska övniingar när man har en mamma som kan göra det åt en? =)

    SvaraRadera