fredag 2 december 2011

Saker som gör gott för själen

Igår tog jag en paus från mammavardagen. Barnen var blev väl omhändertagna av sin farmor. Jag åkte till Köpenhamn och träffade min danska väninna C. De senaste åren har vi försökt att stråla samman strax innan jul för att prata, äta och shoppa.

Oftast pratar vi mest. Om stort och smått. Om livets allvar och glädje. På senare år om våra barn.
Ja, och så äter vi. Och fikar. Det måste man för att orka gå i affärer en hel dag.
För i ärlighetens namn shoppar vi inte mycket. Vi tittar mest. Och pratar när vi går runt och tittar.

Den sista timmen innna våra tåg går hem sitter vi oftast på en bänk på stationen. Då orkar vi inte gå längre. Vi vilar fötterna. Tittar på folk. Pratar lite till. Sedan skiljs vi åt med en bamsekram och åker hem till våra familjer igen.

Det är en bra tradition. En sådan dag gör gott för själen.

5 kommentarer:

  1. Låter fantastiskt! Just SÅ vill man spendera en dag med sina bästa vänner.
    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt!

    När jag pluggade i Lund åkte vi alltid över till Köpenhamn innan jul. Det finns knappast mysigare ställe att vara på innan jul!

    SvaraRadera
  3. Det låter som om du hade en bra dag! Och det är extra härligt att komma hem till små trotsungar (min iallafall) när man gjort något sånt! =)

    Ang. almanackan så trycks den på 160g Colotech+ papper. Inte för att det säger mig något, och kanske inte dig heller, men det är inte helblankt fotopapper. Det är heller inte helt matt, utan mer något mellanting. Och det går utmärkt att skriva på. Jag har inte gjort det innan, men var tvungen att testa nu och det funkar.

    Också utbildningen då; jag läser Kultur och media med inriktning kommunikationsvetenskap, på malmö högskola. Och just nu läser jag en kurs som heter Skrivande som metod och gestaltning I. Det håller jag på med om dagarna...

    SvaraRadera
  4. Ja, det var verkligen en härlig dag.

    Finelinan - visst är det så ;) Tack för info om kalendern. Kursen verkar spännande!

    SvaraRadera