fredag 30 december 2011

Snällt tänkt

När tidningen Your Life lades ner kompenserar tidningsförlaget prenumeranterna med tre nummer av Damernas värld. Det var ju snällt tänkt, men anledningen till att jag prenumererade på Your Life var att den inte var som Damernas värld. Att jag inte behövde bläddra igenom 12 sidor annonser innan den första redaktionella texten dök upp. Att jag inte behövde titta på modereportage fyllda av svårburna plagg för 12 000 kr (jag överdriver inte).

Men många måste gilla DV för den blev utsedd till årets tidskrift 2011.

4 kommentarer:

  1. Tidningsförlag är outgrundliga.

    Jag fick en mycket trevlig mattidningsprenumeration av min syster. Jag har glömt vad tidningen hette.

    Men i vilket fall tyckte jag att den var så bra att jag förlängde prenumerationen när gåvotiden gick ut.

    Men se då la de ner tidningen och istället fick jag Hemmets Journal.

    Hemmets Journal!!!

    Det är ju en farmors/mormorstidning. Jag skämdes varje gång den dunsade ner i brevlådan.

    Och nu envisas de med att skicka mig brev där de frågar om inte jag som ju tidigare prenumererat på HJ skulle vilja göra det igen.

    Skulle inte tro det.

    SvaraRadera
  2. Jag fick också Damernas värld som ersättning efter att ha hoppat på ett prova på-erbjudande av Your life på Bok & bibliotek. Det är ju inte riktigt samma sak ...

    SvaraRadera
  3. Men åh vad tråkigt!
    och jag hatar såna där tidningar.. jag får krupp, orkar inte med det längre.

    SvaraRadera
  4. Katarina - ja, det kan man ju få en identitetskris av ;)

    Pyrets mamma - nej, inte riktigt ...

    Evasleva - jag lämnade min i ett väntrum. Kanske någon annan får glädje av den.

    SvaraRadera