söndag 11 december 2011

Det gjorde du väl inte, svärmor?

Lille N:s har ett sådant där uppblåsbart skötbordsunderlägg från IKEA ni vet. Häromdagen upptäckte jag att den ena "sidan" var helt platt. Jag försökte blåsa upp den igen, men det läckte genom något som var misstänkt likt ett bithål. Jag frågade lilla T vad som hade hänt med skötbordsunderlägget.

 - "Det var farmor som bet i det så att det gick sönder", fick jag som svar.

Nu vill man ju gärna tro på sitt barn men, trots att jag inte hade andra bevis än att en treåring är precis lagom lång för att nå upp till bänken, var det ganska svårt att tro på det.
För det var väl inte du som gjorde det, svärmor? ;)

6 kommentarer:

  1. Klart att flickan talar sanning. Det måste du väl förstå! Fy på svärmor! =)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, var får de allt ifrån de små saltingarna :D

    SvaraRadera
  3. Visst har man hört talas om svärmödrars vassa tungor. Men att de skulle var vassa nog att göra hål på ett skötbord?

    SvaraRadera
  4. Finelinan - jag vill ju gärna tro henne, men på sistone är det alltifrån ett monster till lille N som gör allt "bus" här hemma så det är svårt att ta det på allvar.

    Ylva - ja, man undrar ju :)

    Katarina - man kan ju aldrig så noga veta;) Men min svärmors tunga (och då menar jag inte krukväxten) är inte alls särskilt vass.

    SvaraRadera