tisdag 6 december 2011

Playdate

Lilla T har haft med sig kompisar hem från förskolan några gånger nu. Vi har gjort så att första gången följer mamman eller pappan med också. Vid nästa tillfälle har jag hämtat två barn klockan två och de har ätit mellanmål och lekt här ett par timmar. Idag skulle lilla T och jag på en "premiärvisit" hos lekkompisen A, men eftersom lille N är förkyld och inte på så gott humör var jag rädd att vi skulle behöva ställa in. Lilla T förklarade dock modigt att den här gången skulle hon våga leka hos A själv om jag bara följde med och lämnade (vi trodde att hon skulle våga vara kvar på kalas hos kompisarna I och E tidigare i höstas, men då ändrade hon sig i sista minuten).
Så för en liten stund sedan lämnade jag min stora lilla tjej hos sin kompis och hon hade knappt tid att säga hej då åt mig när jag gick.

4 kommentarer:

  1. Å så roligt!! Vi har ju haft just sådana här typer av samnmankonster rätt länge nu. Ibland med föräldrar 8till den som är på besök) och ibland utan. Superbra när man lär känna varandra såpass att man kan hjälpas åt att hämta varandras barn OM någon skulle få förhinder eller så. Oftast tycker jag det verkar som om barnen bara tycker dt är jätteroligt att få följa med varandra hem efter dagis! :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Härligt. Så där har jag inte vågat göra med Gibson än. Han är ju så liten fortfarande. =) Man han har tjatat om att Hugo ska följa med honom hem, så jag får väl ta tag i min människofobi och bjuda hem Hugo och hans mamma&pappa...

    SvaraRadera
  3. Anna - ja, det är rätt så kul faktiskt.

    Saltis - lilla T har inte frågat efter det tidigare, hon hade nog inte tänkt på den möjligheten ;)
    Nu vill hon helst ha en kompis med hem varje dag, men jag känner att en eller två gånger i veckan är lagom.

    Finelinan - jag tycker också att det är lite lässkig att ta det där första steget. Det underlättar ju onekligen om man tycker att föräldrarna är trevliga också.

    SvaraRadera