måndag 5 december 2011

Pyssel i adventstider

Jag kom lite mer i julstämning efter turen till Köpenhamn och en ledig, och ganska regning lördag, gav ett perfekt tillfälle att pyssla lite.

På förmiddagen sydde lilla T och jag dessa handdockor. Här i stan finns en dansk butikskedja som heter Tiger. Det var från början en 10-kronors affär, men det har gått ifrån det lite nu. Pysselsaker är dock fortfarande väldigt billigt och jag brukar handla på mig lite saker där att ha på lager för regniga dagar och sjukdagar.

Handdockorna var superenkla. Hålen var förstansade och det ingick en plastnål, så lilla T kunde (med lite hjälp) sy en hel del själv - ungefär hälften av snögubben och hälften av pingvinen. Dekoren var filt med klistrad baksida - bara att ta av skyddspappret och klistra dit. Lilla T tyckte att några guldbokstäver passade fint också.



















På eftermiddagen blev det lite pepparkaksbak. Jag hade hittat söta små pepparkaksformar och en liten kavel åt lilla T i Köpenhamn. En förpackning färdig del var precis lagom mycket för att hålla intresset uppe. Vi blev klara lagom till eftermiddagsfikat och då var det också glöggpremiär för de vuxna.

Japp, nu är det julstämning.

5 kommentarer:

  1. Sådana där handdockor har jag skickat till systersonen, och det var succé där också.

    SvaraRadera
  2. Åh jag bara längtar tills lilleman är så stor så vi kan pyssla och baka tillsammans.
    Får väl hoppas han vill det bara. ;-)

    SvaraRadera
  3. Pyrets mamma - de var inte så roliga att leka med efteråt, men det spelar ju mindre roll. Vi hade roligt när vi gjorde den.

    Ylva och Saltis - det var mysigt :)

    Amy - det kommer han alldeles säkert vilja. I alla fall när han är liten ;)

    SvaraRadera