torsdag 15 december 2011

Jobbupptakt och julklappar


bild lånad från webben
Idag var jag inne på kontoret och fick överlämning inför jobbstart i januari. Kollegan J och jag har gått om varandra i föräldraledighet flera gånger redan (två barn var) och nu passade vi på innan hon går hem för tredje gången. Det är mycket på gång och en del förändringar. Det var inte utan att jag kände mig lite matt när jag gick därifrån. Men det ska väl gå bra det också.

Efteråt tog jag mig en sväng på stan för att uträtta några ärenden och skaffa julklappar. I ärlighetens namn blev det nog mest julklappar åt mig själv, men jag har å andra sidan varit väldigt snäll i år ;)

Jag känner mig mycket nöjd med att jag äntligen har hittat ett par stövlar. Det blev ett par fina från El Naturalista.

8 kommentarer:

  1. Haha, känner igen det där med att köpa julklappar till sig själv. Jag har redan fått både nya vinterstövlar (inte för att de verkar behövas), fårskinnstofflor och en pyjamas. Och det är inte ens julafton! =)

    Men vi är nog värda att skämma bort oss själv lite! Speciellt du med alla sjukdomar som varit över er den senaste tiden!

    SvaraRadera
  2. Snygga!
    och så snäll som du har varit i år måste du vara värd många klappar i år :)

    SvaraRadera
  3. Börjar du i början eller senare i januari och hur länge ska maken vara hemma?

    SvaraRadera
  4. Finelinan - visst är vi värda våra julklappar :)

    Evasleva - visst är de fina. Ekologiska är de också, det känns extra bra. De verkar riktigt sköna också, det är ju inte helt oviktigt ;)

    Anna - jag börjar jobba den 18 januari och maken är hemma över vår och sommar och så blir det dagisstart till hösten för lillkillen.

    SvaraRadera
  5. Åh jag måste också skaffa mig ett nytt par stövlar, mina gamla läcker.
    Synd för de är så jäkla bekväma!

    Snygga de var förresten!

    SvaraRadera
  6. Hoppas jag inte körde slut på dig helt :-). Fina stövlar.

    SvaraRadera
  7. Låter som ni delar så gott som lika, som vi :)

    SvaraRadera
  8. Amy - då har du all anledning. Men det är svårt att hitta nya som är både snygga och bekväma.

    Pyrets mamma - jag var lite mör, men det var nog förkylningen som spökade också.

    Anna - ja, ganska lika :)

    SvaraRadera