torsdag 22 december 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Jag hade en så bra plan för gårdagen, men det blev inte alls som jag hade tänkt. Istället för familjemys när maken kom hem efter sista jobbdagen före jul (skinkmacka, julgodis, tomtebloss, kanske tjuvöppna någon julklapp ...) och stressfri packning när barnen somnat blev det en stunds sängläge för mig när maken kom hem och kunde ta barnen. Jag vet inte var det var för någon skum yrsel som drabbade mig, men jobbigt var det. Inget familjemys utan vanlig nattning. Ingen stressfri packning. Men en sen skinkmacka blev det i alla fall.
Vår plan var ändå att åka norröver först efter lunch med ett stopp hos väninnan utanför Jönköping som inte skulle komma hem från jobbet förrän sen eftermiddag. Nu blev det inte avfärd efter tidig lunch, utan först efter en sen lunch innan vi fick styr på allt. Egentligen ingen fara på taket det heller annat än att vi inte kommer att landa i Metropolen förrän mitt i natten och att barnens kusin tyckte det var tråkigt att lilla T inte var på plats för lek redan idag.

2 kommentarer:

  1. Nej, ibland går inte livet "som på räls" som en av mina små elever älskade att säga. Skönt att det ordnade upp sig och att din yrsel gick över. Kanske beroende på extrem trötthet - du har ju haft mycket att stå i de senaste dagarna.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  2. Jag blev riktigt sjuk sedan över jul, så det var väl en föraning. Och jul blev det ju ändå trots att jag inte gjorde alla saker jag hade tänkt. Kram!

    SvaraRadera