tisdag 1 mars 2011

Mimmi Pigg-väskor

Väskor med sådan här "portmonä-knäppning" får mig att tänka på Mimmi Pigg. Den stora svarta i satin (den är inte brun som det ser ut på bilden) har jag haft sedan -96 och den är inhandlad på H&M i Örebro. Det är en bra festväska om man vill vara lite fin, men ändå få plats med en hel del. Den åkte fram till dopet i helgen.
Den illsöta röda med prickar är från Färg och Form. Den har jag fått i present av min bror med familj - och gissar att det är mer familjen är brodern som ligger bakom valet ;)
Jag har inte använt den så mycket, men jag klurar nu på att den skulle kunna få ligga i skötväskan med plats för nycklar, plånbok och telefon. Så kan man lätt plocka ur det viktigaste och inte behöva släpa hela jätteväskan t.ex. fram till kassan när man ska handla fika ;)

4 kommentarer:

  1. Jasså, tror du det?... ;-)
    Rött är vårens färg har jag hört.

    SvaraRadera
  2. Å den röda är ju helt underbar!!! :-)

    SvaraRadera
  3. Emma - jag har mina misstankar ;)

    Saltis - ja, visst är den söt.

    Anna - jag kommer ihåg att jag släpade runt på den stora skötväskan hela tiden förra gången.

    SvaraRadera