måndag 23 maj 2011

In i dimman (eller hur svårt kan det vara!)

Jag fick ju mina glasögon till slut. Men glasögonhistorien slutade inte med det.

Först fick jag gå dit en gång för att få dem justerade då de klämde otroligt mycket bakom öronen. Sedan fick jag gå dit en gång till för att de fortfarande klämde, gled och dessutom satt en av de där plastbitarna som håller upp glasögonen en bit från näsan (någon som har koll på vad de heter?) snett. Plastbitarna byttes mot silikon för att hindra att de glider på näsan.

Det fungerade iofs, men glasögonen klämmer fortfarande - men på ett annat ställe bakom öronen. I helgen blev det så illa att jag bytte tillbaka till mina gamla, repiga glasögon (och upptäckte vilken dimma jag levde i innan jag fick de nya).

Imorgon ska jag göra att nytt försök att få dem justerade. Men man får väl konstatera att det här är ett fall av att snålheten bedrog visheten.

7 kommentarer:

  1. MEN, stackars dig! Vilket bestyr bara för att få glasögonen rätt. Håller med HUR SVÅRT KAN DET VARA?! Tror grejerna på näsan heter sadlar :) Hoppas du får någon ordning på detta nu. Kram

    SvaraRadera
  2. Sadlar! Ja, så heter de nog.
    Jag hoppas att det blir sista besöket. Kram!

    SvaraRadera
  3. Störigt att de inte bara är bra på en gång, inte kul att behöva springa där fram och tillbaka för justeringar! Håller med Ylva, hoppas de får till det rätt nu! Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Glasögon som inte sitter bra är inte särskilt skönt. Själv kör jag nästan enbart med linser, just för att jag tycker att glasögon är så krångligt. De används mest bara på morgonen när ögonen inte är redo för linser. :-)

    Hoppas du får ordning på dina glasögon! Och slipper gå i dimman. ;-)

    SvaraRadera
  5. Men vad jobbigt! Så svårt ska det väl inte vara men ibland undrar man ju. Ja, inte bara om optiker men andra yrkesgrupper, t ex golvläggare för oss just nu...

    SvaraRadera
  6. Inte helt ovanligt det där; att få nya brillor att sitta bra på en gång. Själv jobbat hos optiker med skitdyra bågar & glas och de kan ha samma problem. Det bör ge med sig efterhand som brillsen blir mindre fabriksstela, så håll ut i justerandet, och ger det sig inte hoppas jag att stället erbjuder pengarna tillbaka.

    Glad dock att jag inte längre jobbar med detta (utan böcker, mycket medgörligare saker :))

    SvaraRadera
  7. Sara - ja, det är lite störigt onekligen.

    Malin- linser fungerar tyvärr inte så bra på mig, annars är det ju väldigt praktiskt.

    Anna - en bra sak är att de i alla fall är väldigt trevliga när man kommer dit.

    Cecilia - trevligt med en ny besökare. Tack för pepp - jag började tro att det var jag som var gnällig, men då kan det alltså vara svårt att få till det. Tittade in på din blogg - vilka fantastiska skapelser! Jag jobbar själv med böcker också och tycker att det är väldigt trevligt. Men du borde verkligen få jobba som cupcakeskonstnär!

    SvaraRadera