torsdag 19 maj 2011

Mälarchoklad

I ett paket från barndomsvänninan dök det upp fyra chokladkakor från Mälarchocolateriet. De var till både mig och maken, men jag får väl erkänna att jag kanske mumsat i mig liiite mer av dem när vi haft "chokladprovning";)



Vi har bara testat två av dem än så länge. Den första var vit choklad med lingon och blåbär (torkade bär). Vit choklad är inte min favorit, men maken gillar det, så han var nog mer förtjust än jag. Men det slinker ju ner ändå ;)



Choklad med en gnutta salt däremot gillar jag bättre. Den här var med mjölkchoklad och kanske fungerar det lite bättre med mörk choklad och havssalt. Maken testade den till whiskey och det var visst inte alls tokigt.



Två varianter kvar att testa. Fortsättning följer ...

2 kommentarer:

  1. Det märket hade jag inte hört talas om! Var köper man dem? Kanske iofs står på länken :)

    SvaraRadera