måndag 30 maj 2011

Söndag vid Skryllesjön

Eftersom jag vaknade tidigt hann jag plocka fram frukost innan maken pallrade sig ur sängen. Han mumlade något om att det ju var han som borde fixa morsdagsfrukost. Men lite senare blev jag uppvakad med två buketter rosor - rosa från barnen och röda från maken - och prinsesstårta.

Söndagen bjöd på lite ostadigt väder, men regnet verkade hålla sig undan så på eftermiddagen tog vi med tårtan och åkte vi till Skrylle.



Vi hittade en plats i lä vid Skryllesjön där vi fikade. Här slappar maken och dottern på filten. Maken med sin mamma i telefonluren och lilla T ätandes vindruvor i bästa romersk stil.

Den lilla sjön är ett gammal stenbrott och där kunde vi klättra på stenblock, kolla på grodyngel och plumsa stenar. Lilla T började med stor koncentration linda grässtrån runt stenar och när jag frågade vad hon gjorde svarade hon: "Jag gör en uppfinning."

Lilla T i uppfinnartagen :)

3 kommentarer:

  1. Skön stil! Både uppfinnar- och slappartjejen!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig eftermiddag! och vad mysigt att Lilla T gör uppfinningar! :-)

    SvaraRadera
  3. Anna - ja, hon är väldigt mysig och rolig nu.
    Saltis - det var det verkligen!

    SvaraRadera