lördag 21 maj 2011

Triss i kexchoklad

För inte så länge sedan lanserade Cloetta en liten kexchoklad med blåbärssmak. Nu har den fått sällskap av hallon- och banansmak.

Banan och choklad är ju en klassisk kombination och jag gillar ju dessutom lite syntetisk banansmak, som t.ex. i skumbananer, så den fungerade fint för mig.

Syntetisk hallonsmak (tänk hallonsoda) funkar däremot inte lika bra till choklad.



I mitt lyxiga vårpaket fick jag en ekologisk kexchoklad från Ekorren. Den var väldigt god. Krämig och krispig på samma gång. Mums.

3 kommentarer:

  1. Jag har också testat den med banansmak och först gillade jag den, men så tyckte jag att eftersmaken påminde lite väl mycket om bananlacken hos tandläkaren och då var det liksom inte lika gott längre ...

    Om du inte testat Marabou Caribbean kan jag rekommendera den. Mjölkchoklad med kokos och bananchips - oväntat gott.

    SvaraRadera
  2. Hallonsoda är ju gott men det är nog lättare med syntetisk smak på läsk än choklad. De har ju förresten fått kritik för att de lanserade den som om det skulle vara riktig frukt i. Prövade förresten Cornetto Enigma hasselnöt härom dagen - vad god den var!

    SvaraRadera
  3. Blogg bohemen - ja, bananlack påminner det ju lite om. Men det gillade jag ;)
    Som av en händelse ligger det en Marabou Caribbean och väntar i ett skåp hos mig ;)

    Anna - det har du alldeles rätt i. Hallonsoda är rätt OK.
    Ja, den Cornetton var smarrig :)

    SvaraRadera