onsdag 2 mars 2011

Försökskanin igen

Det är inte bara på ultraljudet jag får vara försökskanin. Denna gången var det en barnmorskestuderande som skulle undersöka mig på MVC. Snäll och väluppfostrad som jag är så fick ju det gå också. Det är ändå påtagligt att de som arbetat länge har ett annat "handgrepp" vid undersökningar. Men det är väl bara träning som gäller och då får man ställa upp som försökskanin :)

Allt verkar bara bra - bebisen ligger rätt men är inte fixerad och magen är prick på kurvan.

"Du har ett väldigt bra bäcken", sa barnmorskan och det är ju en komplimang man inte hör så ofta ;)

Innan vi sa "hej då" så spekulerade vi lite i om jag skulle dyka upp till nästa kontroll om knappt två veckor eller om bebisen redan anlänt då. Lilla T kom ju en vecka före utsatt tid.

6 kommentarer:

  1. Grattis till fint bäcken :-). Jag fick kommentaren "väldigt fin livmoderhals" en gång. Lite oväntat.

    SvaraRadera
  2. Inget man skriver på sitt CV precis;)

    SvaraRadera
  3. Om man inte söker tjänst som surrogatmamma dvs! ;)

    Det är inte långt kvar nu. Så spännande! Vilken fantastisk make du har som gjort kalender till dig! Jag är ju också nyfiken på vad det är i paketen :)

    SvaraRadera
  4. Jag har tydligen väldigt fin livmoderhals. Ja, innan jag fick barn i alla fall, vet inte hur den ser ut nu. Ska på efterkontroll först i slutet av månaden. Tycker det är ganska sent först 10-11 veckor efter.

    SvaraRadera
  5. Du också ;)

    Ja, det låter sent med efterkontroll - det brukar väl vara runt 6 veckor?

    SvaraRadera
  6. Det tycker jag också men tydligen är det 8-12 veckor efter här.

    SvaraRadera