onsdag 16 november 2011

Dagens konstverk

5 kommentarer:

  1. Coolt!
    Kul för mitt senate blogginlägg är ocksåom konst. :-)
    Är det ett riktigt äpple förresten? Har ni gjort äppeltryck???

    SvaraRadera
  2. Snyggt!

    hoppas ni får vara friska ett tag nu så du slipper fota växter på natten ;) (hur fina de än må vara)

    SvaraRadera
  3. Ser ut som det skulle kunna vara Emil Nolde eller någon sådan konstnär...
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Det är så härligt med mindre barns teckningar, målningar osv. Jag tog fram en stor rulle papper och bredde ut på bordet framför mina 6-8åringar på barnkören. Måla. Testa penslar, olika drag och experimentera sa jag till dem. Det ska inte bli några motiv. Men det gick ju inte att bara "kladda" tyckte barnen. Nej, det var motivmålning för hela slanten och min idé om att kommande vecka klippa ut och rama in förstördes...

    SvaraRadera
  5. Saltis - ja, jag läste om konstutställningen. Härligt! Jo, jag försöke med äppeltryck, men T var inte intresserad. Hon åt upp sin halva ;)

    Musikanta - jo, man tackar!

    Finelinan - synd att de slutar vara så fria när de blir äldre. Men det blev säkert fint det också.

    SvaraRadera