måndag 21 november 2011

Startskott för julpysslandet



I lördags var kollegan och jag på Blomsterskolan för att blompyssla lite. Nu var det nog två år sedan vi var där sist. Det är alltid lika mysigt. Denna gången var temat "lavendeldoftande jul". Vi fick binda en bordskrans och göra en liten blomstergrupp med hyacint. Här ser ni hur det blev:





Båda arrangemangen doftar väldigt gott - både lavendel och granris.

Innan vi åkte därifrån sa jag till min kollega att jag alltid kände mig så glad och tillfreds när vi har varit på en sådan här kurs. Det är för mig en väldigt inspirerande plats.



9 kommentarer:

  1. Kalasfina blev de dekorationerna! Och jag förstår exakt hur du känner dig efter sådant kreativt jobb. Härlig!
    Vad höstfin du gjort bloggen också!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Superfin! Du är verkligen bra på det där!

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt initiativ att ha kurser på helgerna och även kvällar ser jag. Kunskaper som man kan ha nytta av för kommande år - som att göra sin egen julgrupp t.ex.
    Det blev ju verkligen proffsigt det du gjorde!
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Tack alla. Man får ju god hjälp på kursen så det är lätt att få det fint. Jag tycker att det är vansinnigt roligt!

    SvaraRadera
  5. Den blev verkligen fin, både i dags- och kvällsljus!

    SvaraRadera
  6. Åh, så fina! Jag tänkte gå en kurs med K nu innan jul, men alla kurser var fullbokade. ;( Nästa år ...

    SvaraRadera
  7. Äsch, jag hade fel. Allt var inte fullbokat. Så det blir kanske en kurs för K och mig ändå. ;)

    SvaraRadera
  8. Så kul! Är det julkransar ni ska göra då? Hoppas ni får det riktigt trevligt:)

    SvaraRadera