fredag 11 november 2011

Projekt: Rensa i röran - sängbord

Jag bestämde mig för att börja mitt rensningsprojekt med sängbordet. Det behövde ju egentligen bara städas. Nu hade jag egentligen inte så mycker emot högen ovanpå - böcker är ju snyggt! Det kan dock vara något överdrivet att på och i sängbordet ha 22 böcker (varav 6 olästa, 3 halvlästa och 5 handböcker) och ett gäng tidningar och magasin.

Hur länge tror ni att det kommer att se så här välstädat ut? ;)



I lådorna var det totalkaos. Där fanns en salig blandning av böcker, hudcremer (6 olika flaskor och tuber), grattiskort, reklamblad, viktiga papper (som verkligen borde sitta i en pärm), solglasögon och värmekuddar. Dessutom ett fint brev (handskrivet - inte det vanligaste nuförtiden) från en vän, en karta över Rom, ett USB-minne, en MP3-spelare, världens varmaste tofflor (jag som alltid går barfota inomhus), ett (inte särskilt välanvänt) träningsgummiband och en fullkomlig driva av bokmärken, hårnoddar och säkerhetsnålar!

En del gamla bekanta dök också upp. Som de här filurerna som jag fått i present av maken. De fick komma tillbaka upp på bordet igen. Vi får se hur länge de får stå ifred för barnen den här gången.



Jag hittade också den här glittriga typen. Den har jag fått av vännen L för länge sedan. Den låg förut i skrivbordslådan på jobbet. Om jag kände mig lite hängig en dag kunde jag öppna den lilla asken och se när den sprattlade med sina ben och så blev jag på lite bättre humör. Fungerar varje gång ;)



Ett par saker som jag letat efter dök också upp. En söt ask som jag fått av syrran (kanske skulle jag lägga alla säkerhetsnålar i den?) och stämpel med mitt kinesiska stjärntecken som mamma hade med sig hem från Kina. Den visste jag att jag hade gömt på något bra ställe så att lilla T inte skulle få tag på stämpeldyna. Väldigt smart att lägga den i en låda i barnvänlig höjd utan någon som helst barnspärr!


Igår fick jag också en liten hjälp med röran i garderoben när flera påsar med barnkläder skickades vidare till nästa bebis. Med betoning på liten, för det var ändå bara som att skrapa på ytan ...

4 kommentarer:

  1. Skönt att rensa lite! Jag skulle behöva ta tag i en låda i köket. Allt tenderar att samlas där!!!

    SvaraRadera
  2. Jag hittade också ett smycke som jag var säker på att jag hade förlorat för alltid när jag städade en låda i min byrå häromdagen. Visst blir man glad då!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Anna - ja, det är väl söta. Jag har fått en då och då av maken.

    Boktokig - man får ta ett tag då och då med sådana där ställen där det tenderar att gömma sig saker. Det är skönt när det är gjort.

    Musikanta - det var härligt att du hittade ditt smycke. Det är trevligt att hitta borttappade/bortglömda saker. Kram!

    SvaraRadera