måndag 28 november 2011

Smak av jul

Jag gillar jul, men jag uppskattar att var sak har sin tid. Att traditionerna liksom "håller sig på sin plats". Jag tycker alltså att det är lite trist när det julpyntas i oktober. Jag tycker inte heller att man ska blanda ihop saker. Saffranssemlor - vad är det för ett otyg! ;)

Nu har vi passerat första advent så då är det fritt fram! Jag måste dock erkänna att jag tjuvstartade lite med några juliga saker redan innan advent. Lite julmust, några pepparkakor, de där läskiga skumtomtarna med polkasmak och så - mot bättre vetande och varningar - Dumle Gingerbread. Farliga!


5 kommentarer:

  1. Farliga som i oemotståndliga? Jag har sneglat på dem i affären, men jag får samma känsla som inför saffranssemla när jag ser dem :-)

    SvaraRadera
  2. Farligt goda! Om man gillar kombinationen pepparkaksdeg och choklad.
    Dumlekola är inte förknippat med någon särskild tradition för mig som semlor är så de fick jag inte rysningar av ;)
    De här föll mer i katergorin "chokladnyhet" och de måste ju testas :)

    SvaraRadera