torsdag 10 februari 2011

Åka eller inte åka?

Enligt planen ska jag åka till Stockholm på författarmöte imorgon. Men det snöar visst en hel del där uppåt landet. Frågan är om vi kommer dit? Och om vi kommer dit - kommer vi hem sedan?

Så här står det på Malmö Aviations hemsida:
"På grund av vädersituationen i Göteborg och Stockholm/Bromma råder stora störningar i flygtrafiken över hela linjenätet för tillfället."

På SMHI har det utfärdat klass 2-varning:
"Väderutveckling väntas som kan innebära fara för allmänheten, stora materiella skador och stora störningar i viktiga samhällsfunktioner."

Jag har ingen större lust att åka upp till huvudstaden om det visar sig att mina författaren inte har lyckats ta sig dit med tåget ...

Jag har ingen större lust att sitta fast någonstans på en fredag och inte komma hem till min familj ...

Men det kanske blåser över i natt? Voj, voj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar