lördag 19 februari 2011

Lördag förmiddag

Jag var sjuk hela fredagen och låg i sängen alt. soffan och tyckte synd om mig själv. Så det var skönt att vakna idag och inte känna sig dålig.
Jag hade en tid hos optikern för kontroll och utprovning av nya glasögon. Maken och dottern slöt upp för att vara smakråd. Det blev ett par ganska klassiska bågar och kanske lite väl lika de jag redan har (dem har jag iofs trivts väldigt bra i), så jag sitter här och känner mig liiite tråkig som inte satsade på en större förändring. Men läget var akut och priset var lågt, så kanske behöver jag inte vänta jättelänge med att skaffa nya om jag skulle känna för det.

Efter optikern hämtade vi ut biljetter till en konsert som vi ska på den 10 mars och åt lunch på stan. Sedan promenerade vi hem genom ett soligt, men usch så kallt, Lund med ett kort stopp på en lekplats. När vi kom hem fick vi värma oss med fika.

Jag ska strax ge mig iväg igen för att gå på eftermiddagsbio med en kollega. "The King's Speech" med Colin Firth ska det bli.

Hoppas ni har en bra lördag!

3 kommentarer:

  1. Skönt att du mår bra idag!

    Hoppas att ni tycker att filmen är bra.
    Jag ser fram emot recensionen!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Eftermiddagsbio är bäst tycker jag :) Och den ni valt har ju fått väldigt mycket bra kritik.

    SvaraRadera
  3. Ja, den var verkligt bra. Ska skriva om den snart.

    SvaraRadera