måndag 28 februari 2011

En ledig dag?

Det är inte helt lätt att koppla ner jobbhjärnan och även om jag tyckte att jag hade fått allt gjort när jag gick från jobbet i fredags, så poppade det upp saker i huvudet under helgen. Inga jättestora saker, men lite lösa trådar som jag ägnade förmiddagen åt att försöka knyta ihop. Ett telefonsamtal från jobbet kom också, men det var mest trevligt.

Jag har ganska låg ambitionsnivå på "fixandet" nu när jag ska vara hemma, men lite småprojekt har jag ändå tänkt ägna mig åt. Men just idag hade jag nog tänkt att jag bara skulle ligga på soffan och läsa och kolla på DVD-filmer. Så blev det inte. Ibland kan jag bli så där konstigt stressad av att vara ledig och tänka att jag måste "passa på". Nu startade ju dagen lite "fel" så då fortsatt det mest med en del vimsande och ostrukturerat plockande - lite röja i köket, lite tvätta, lite städa undan högar ...

Men jag lyckades också ringa ett par viktiga samtal och vanka ner till Gerdahallen och förnya mitt årskort. Det kan tyckas som en konstig sak att göra när man är höggravid, men jag tänkte passa på att fixa det nu, så att jag kan gå på mammabarn-gympa senare i vår och ev. träna något lite mer intensivt under hösten. Vi har en friskvårdspremie på jobbet, men man får först lägga ut för kortet själv och sedan får man tillbaka det på lönen. Det kändes bättre att lägga ut för det nu, än lite längre fram när det är föräldrapenning som gäller.

Jag tänkte också gå på en konstutställning, men där fick jag tji - de hade stängt på måndagar. Kanske gör jag ett nytt försök senare i veckan. Jag vaggade vidare och lämnade in en klocka på lagning, kolhydrat-tankade med pasta på Gattostretto, handlade några chokladpraliner till eftermiddagskaffet på Ahlgrens och en pyjamas åt lilla T - hon ville ha "en sån som är hel". Men sedan tog jag bussen hem och vilade lite innan det var dags för dagishämtning.

Nytt försök med soffan imorgon ;)

1 kommentar: