torsdag 17 februari 2011

Utökad stadstrafik?

Någon har haft kul på stadstrafiken i Lund. De gröna lokalbussarna hade verkligen konstig skyltning idag.

Buss 3 mot stadsdelen Nöbbelöv var skyltad Sandhammaren (som ju ligger på Österlen).
4:an mot Norra Fäladen skulle visst gå till Billesholm via Bjuv och Väla (allt i Helsingborgstrakten) och 2:an åkte idag till Skryllegården utanför stan istället för Annehem dit den brukar gå.

Förvirrande, men kul! Har Skånetrafiken någon ny reklamkampanj på gång mån tro?

Update: Det hade visst sin förklaring.

3 kommentarer:

  1. Att du inte tog bussen till Billes, då hade jag kunnat hämta dig där, visat alla mina barndomsplatser och bjudit på fika...

    SvaraRadera
  2. http://www.sydsvenskan.se/lund/article1387643/Var-tar-den-stygga-lilla-bussen-vagen.html
    :-)

    SvaraRadera
  3. Lina - att jag inte tänkte på det! det ahde ju varit väldigt trevligt. Jag kanske har tur så att stadsbussen går dit igen nästa vecka när jag är ledig.

    Pyrets mamma - aha!

    SvaraRadera