måndag 14 februari 2011

Stillsamt hjärtligt

Jag har fått några kommentarer om hur man kan fira alla hjärtans dag. Det verkar som att de allra flesta firar ganska stillsamt. Det är ju en lite konstruerad högtid och det är ju egentligen roligare att bli uppvaktad på vilken annan dag som helst, utom just alla hjärtans dag.

Men med det sagt så är jag svag för alla tillfällen som går att använda som en ursäkt för att mysa lite och ge mina kära presenter.



Vi "firade" igår eftermiddag med lite mysigt familjefika (hjärtformade smörgåsar och vaniljhjärtan). Jag fick fina kort av lilla T som hon pysslat på S:t Hansgården med sin pappa.

Maken fick lite godis och en favorittidning och lilla T fick lite "skötsaker" till dockan och dessa söta tights från Lindex.

(jag råkade visst shoppa en kofta åt mig själv på samma ställe - både magvänlig och amningsvänlig)



Idag på jobbet möttes vi av hjärtan lite överallt och senare på eftermiddagen bjöds det på fika. Jag var tvungen att rusa till dagishämtning, men fick med mig mitt vaniljhjärta i en påse och det delade jag och lilla T på som eftermiddagsfika.


När maken kom hem fick jag och lilla T en stor bukett tulpaner :)

1 kommentar: