torsdag 17 februari 2011

Lite problem med bokstäverna

Jag brukar skriva mina blogginlägg ganska snabbt. Nuförtiden skriver jag dem ofta på min telefon när jag sitter på bussen.

Ibland skriver jag fel.
På sistone ganska ofta faktiskt.
Det blir liksom värre och värre. (Kan det vara en gravidåkomma?)

Telefonen är faktiskt ett problem, för det är inget bra tangentbord på de där smarta telefonerna och trots att jag inte har jättestora fingrar är det svårt att pricka rätt. Att skriva på bussen underlättar inte för det skumpar ju. Dessutom får man väldigt konstiga förslag av det där programmet som hjälper till med ord och stavning och det kan bli väldigt fel om man inte är uppmärksam.

Här på bloggen kan jag ju gå in att ändra i efterhand om jag upptäcker felet. Men när man kommenterar hos någon annan får man ju ibland skämmas.

Jag ville bara förklara. För jag kan faktiskt stava ;)

6 kommentarer:

  1. När det gäller Iphone _kan_ jag bara inte skriva med den. Jag är värdelös på att trycka rätt på tangenterna. Jag har lånat min sambos telefon vid några tillfällen och insett att det där med iphone funkar inte för mig. Det tar eeeevigheter att skriva då.

    Tacka vet jag min gamla, fula, men fullt fungernade mobil. Som är så osmartphone den kan bli! :-)

    SvaraRadera
  2. Det gör inget. Så är det väl för alla? jag skriver så fort på tangentbordet att det ofta blir fel. Jag orkar heller inte så ofta korrekturläsa som man gör när man skriver på jobbet t.ex.

    SvaraRadera
  3. Jag är likadan! Jag skriver också mer och mer fel. Jag tror det beror på att jag blir snabbare och snabbare på att skriva och då blir det fel. Sedan har jag alltid ont om tid, så jag läser inte igenom vad jag skrivit så noga och missar då mina fel. Men ibland kan jag tänka att det måste se ut som dyslexi!!!

    Telefonen är ju så elak som ändrar en del ord till sitt eget föreslagna, så då kan det verkligen bli de mest konstiga fel.

    Fast jag har inte lagt märke till dina fel!

    SvaraRadera
  4. Det är nog ingen som tror att du inte kan stava, haha! Snarare att du har haft lite för bråttom. Jag tycker också det är tråkigt att läsa igenom vad jag har skrivit, men gör det i alla fall för det mesta innan jag skickar kommentar.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  5. Bara du inte börjar särskriva bara! ;)

    SvaraRadera