måndag 7 februari 2011

En lista

I brist på annat at blogga om idag saxar jag en lista från Skolfröken.

Humör just nu? OK. Trött och lite rastlös på samma gång.
Kläder just nu? Svart mammakjol och en vit tröja som är alldeles för kort i midjan (inget jag kan visa mig ute bland folk i alltså).
Musik just nu? Här är helt tyst.
Sommarplaner? Inget bestämt. Någon sväng uppåt landet till min familj blir det så klart och så är vi lite sugna på att ta med lilla T till Astrid Lindgrens värld eller Legoland.
Hur många kuddar sover du med? Tre - en fluffig, en nackkudde (alternerar mellan dem) och så en liten, liten extrakudde som jag haft sedan jag var liten.
Spelar du nåt instrument? Nej, tyvärr.
Morgon eller nattmänniska? Nattmänniska.
Snarkar du? Ja,tyvärr. Särskilt nu när jag är gravid.
Stjärntecken? Skorpion.
Skostorlek? 37 (ibland 38. jag fick större fötter efter förra graviditeten - undrar just om de kommer att växa mer nu?)
Längd? 168 cm
Äckligaste insekten/djuret? Silverfiskar och råttor
Vad vill du jobba som? Åh, ibland tänker jag att det jag gör nu är det jag helst vill (fast kanske någon gång i egen regi). Ibland vill jag helst göra något helt annat - jobba som florist verkar till exempel väldigt kul.
Vad längtar du mest efter just nu? Sammanhängande sömn. Ledigt.
Brukar du svära mycket? Ja, tyvärr.
Land du vill besöka? Malta.
Vad har du gjort idag? Jobbat, hämtat lilla T på dagis, varit på Apoteket, långpratat i telefon med mamma.
Vad ska du göra i morgon? Jobba heldag och kanske - om jag har tur - klippa mig.
Vilket är ditt närmsta köpcentrum? Nova Lund.
Pratar du fortfarande med personen du kysste första gången? Jag skulle hälsa på honom om vi möttes på stan.
Är du polare med grannarna? Jodå, vi hälsar och pratar med varandra. Har fått hjälp med blomvattning av den trevliga damen under och brukar hjälpa damen bredvid att ta hand om hennes tidning om hon glömt avboka den när hon ska åka på någon av alla pensionärsresor. Ibland får jag skjuts till jobbet av den pratglade grannen snett nedanför oss.
Vad är det första du gör när du vaknar? Springer in på toaletten.
Är det nåt du absolut inte äter? Njure ... ?
Brukar du sola? Jodå, om tillfälle bjuds.
Tränar du? Ha, ha! Inte gärna annars och absolut inte nu.

Listan är fri för den som behöver något att fylla sin blogg med ;)

7 kommentarer:

  1. Åh, vi öppnar en blomsteraffär! Med läshörna. Och galleri!

    SvaraRadera
  2. Malta tycker jag också låter som ett fint ställe att besöka!

    Jag förstår verkligen det där med att vilja ha sammanhängande sömn!

    Känner igen det där med dubbla rader med böcker på hyllraderna. Drömmer om en tid då det inte kommer att vara så... men inser att det nog kommer att dröja länge dit!

    Slänga... nej, det får man absolut inte!

    SvaraRadera
  3. Anna - jaaa1 Det gör vi :)

    Saltis - :)

    Boktokig - nej, slänga går inte! ;)

    SvaraRadera
  4. Den här får jag minsann ta och sno. :-)

    SvaraRadera
  5. Vi är lika långa! :)

    Fötterna kan växa av graviditet alltså?

    SvaraRadera
  6. Ja, det verkar så. Jag har hört om fler som varit med om samma sak.

    SvaraRadera