torsdag 3 februari 2011

Kollad!

Från och med nu går jag till MVC varannan vecka. Det är ett himla
spring ;)

Efter "nära-svimnings-upplevelsen" på ultraljudet var jag tacksam för att barnmorskan var väldigt snabb på att kolla de saker som krävde ryggläge.

Magen växer som den ska (lite under normalkurvan), hjärtljuden är starka och bebisen ligger med huvudet nedåt i ruckbart läge (ruckbart? Den slår ju volter som värsta akrobaten!).

Mitt blodtryck var lågt och bra, men järnvärdet var uselt! Inte undra på att jag känner mig så trött. Så nu får jag knapra fler järntabletter (min stackars mage) och har fått tips om att dricka Proviva Femal Balans till för att järnet ska tas upp ännu bättre av kroppen.

Ja, och så ska jag ta det lungt och vila (kan någon berätta det för lilla T!) och passa på att sova på nätterna nu innan barnet kommer (jo, för det går ju strålande!).

5 kommentarer:

  1. Nu är det ju inte så längt kvar, så du får väl vara extra försiktig då! Bra att du kollar upp dina värden ofta på MC.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  2. Jag sa till min BM i går att det känns som om jag bor där. :-)

    Jag hade också låga järvärden innan och fick börja knapra piller, och se! Helt plötsligt blev jag piggare.

    SvaraRadera
  3. Då blir du säkert piggare snart! Blodpudding är bra det med! :) Blutsaft också!

    SvaraRadera
  4. Mitt tips: http://www.blutsaft.se/

    SvaraRadera
  5. Jag tog Blutsaft hela december för jag ville inte äta järntabletterna (förra graviditeten blev jag jättedålig av dem), men järnvärdet fortsatte att rasa. Barnmorskan säger att det iofs inte är någon fel på Blutsaft, men att den inte är tillräcklig med järn i den.

    SvaraRadera