onsdag 16 februari 2011

Ännu en kontroll

På MVC alltså (v. 35 + 1).

Det mäts och vägs och sticks och lyssnas och allt verkar bara fint.

Jag ökar lite i vikt, bebisen ökar mycket.

Hjärtljuden är starka (bebisens alltså, mina kollar de inte) och det är väldigt livlig (jag vet!).

Den ligger med huvudet nedåt, men är i inte fixerad. Barnmorskan sa att det fortfarande var gott om plats att röra sig på därinne, men jag vet inte riktigt om jag håller med. Det känns som att det är fullt därinne så det räcker.

Jag har ju kämpat på med järntabletter och Proviva Female och det gav resultat - nu var järnvärdet uppe på samma nivå som det var vid inskrivningen så BM var mycket nöjd (min stackar mage är inte lika nöjd).
Känner du dig piggare? frågade hon. Det gör jag i ärlighetens namn inte, men jag vågar ju inte riktigt tänka på hur opigg jag hade varit om järnvärdena inte hade gått upp!

2 kommentarer:

  1. Vad synd att du inte känner dig piggare! Men bra att järnvärdet hade gått upp!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det givit resultat!

    SvaraRadera