söndag 17 juli 2011

Danskt besök

Inte på Legoland, men väl på ett lekland hamnade vi idag.

Min danska väninna med familj kom på besök. Nu var det länge sedan vi sågs alla. Jag och C shoppade iofs ihop i Köpenhamn före jul och vi sågs på deras bröllop i september, men då var inte lilla T med. Det var också första gången de träffade lille N.

Först skämde de bort våra barn (och mig) med fina presenter, sedan fikade vi lite och pratade ikapp en stund. Vi gjorde ett försök att gå ut, men stunden på lekplatsen blev väldigt kort i det trista vädret. Eftersom det inte såg ut att lätta efter lunchen bestämde vi oss för att "rasta" barnen på leklandet. Det uppskattade de. Föräldrarna också, även om man (läs: jag) känner sig otroligt osmidig där man kryper i tunnlar och annat som inte är avsedda för annat än småfolk egentligen.

När alla hade lekt färdigt åkte vi hem till oss och käkade middag, innan vännerna vände tillbaka till sin tillfälliga bas på Själland. C och jag preliminärbokade vår julshopping och nästa sommar är det vår tur att ta oss till dem på Jylland. Kanske blir det Legoland då ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar