torsdag 14 juli 2011

Semestern i sammandrag: På väg hem

(måndag)
Sista packningen, städa och fixa i den lånade lägenheten. Maken steker matsäckspannkakor. In med allt i bilen - packningen har på något mystiskt sätt växt ...
Lämnar huvudstaden och kör mot Småland. Lille N tycker att det här med att åka bil är den sämsta idén någonsin! Lilla T kollar på Karlsson på taket.
Kommer fram till brorsans nya ställe så småningom. Husesyn, prat, grillmat, kusinlek, runvandring i byn och utflyktsplanering.

(tisdag)
Tidig start. Utflyktsdag. Kör på Småländska vägar. Fnissar åt Småländska ortsnamn - Tallkotta, Möcklehult, Knabbarp ;)
Framme på Astrid Lindgrens värld - vi och alla andra barnfamiljer i norra Europa! Stort men mycket välordnat. Lyckat på alla sätt och vis. Lilla T och kusinen kör i 100 knyck hela dagen. Dottern konstaterar "Det här var en verkligt bra dag. Efteråt däckar hon nästan så fort vi satt oss i bilen.

Tacomiddag, svårnattade barn, lättnattad svägerska. Brorsan och jag nattsuddar.

(onsdag)
Rejäl sovmorgon (tack alla barn). Packningsbestyr igen. Tvårätters lunch på IM-hemmet. Får kycklingägg med oss hem. Så iväg igen. Regn. Lille N skriker. Och kräks. Lilla T tittar på Madicken. Och bilfönstret glider ner igen!

Äntligen hemma! Allt väl på torpet. Barnen badade. Väskorna urpackade. Tvätten sorterad i högar. Lilla T sa: jag älskar min säng", när hon kröp ner i den. Jag älskar också min säng!

5 kommentarer:

  1. Åh, du har varit i mina krokar! :-) Låter som om ni haft en härlig semester, förutom allt kräks då. ;-)

    SvaraRadera
  2. Det var en rejäl semester, ni hann med mycket!

    SvaraRadera
  3. Men hallå, ni har ju varit på mitt territorium, ;-) Nästan iaf. Det verkar ha varit en jättebra semester iaf. :)

    SvaraRadera
  4. PUH, säger jag bara... Jag blir lite stressad när jag läser. Hur har ni hunnit med så mycket? På semestern ska man ju ta det lugnt och sitta skönt på en gräsmatta och titta på medan barnen leker snällt hela dagarna...=)

    SvaraRadera
  5. *Malin* - ja, det blev lite Småland både på vägen upp och på vägen ner. Kräkandet var inte så kul, men vi börjar vänja oss ...

    Anna - ja, det gjorde vi, men det kändes inte så stressigt om man bortser från resdagarna.

    Amy - ja, jag vet ju inte precis i vilken del av de Småländska skogarna du bor, men vi kanske susade förbi.

    Finelinan - kruxet är väl att vi inte har någon gräsmatta, utan vi satsat på att åka till vänner som har gräsmatta som vi kan sitta på och barn som lilla T kan leka snällt med. Så stressat har det inte varit när vi väl har varit på plats. Då har vi verkligen hängt och bara pratat med vännerna ;)

    SvaraRadera