onsdag 20 juli 2011

Grattar Gretor

Idag har vi varit hos svärfar och grattat flera av släktens alla Gretor. De flesta heter det dock bara som mellannamn, men alla ursäkter för att få äta tårta är bra ursäkter. Nu blev det dessutom två tårtor eftersom svärfar snart fyller år och det passade vi också på att fira. En del lek i trädgården blev det också.

Men innan allt tårtätande var vi på badhuset i Hörby med barnens kusiner. Ett nästan nytt och väldigt barnvänligt ställe. Rekommenderas.

Så sköna dagar det har varit så här i början på veckan. Det har ju inte varit smällvarmt, men ändå tillräckligt för att det ska kännas som sommar. Vi har också tagit det lite extra lugnt. Det kändes som det behövdes efter semesterrundan, sommarlunchfixande och besök. I måndags promenerade vi bara ner på stan för att välja lilla T:s "sluta med blöja"-present. Vi fikade på en bänk i solen och stannade på en lekplats på vägen hem.
Igår packade vi förmiddagsmellanmålet i en ryggsäck och gick till lekplatsen vid St. Hansgården. Lilla T cyklade på sin lilla cykel, så promenaden tog sin lilla stund, men det gjorde ju inget. Resten av dagen småpysslade vi bara här hemma och fikade på den soliga balkongen.

När vi körde hem från svärfar nu ikväll sa jag till maken att jag var så nöjd över att jag hade fått in en bra sommarkänsla - att det känns som vi fått mycket sommar. Jag brukar vara ganska dålig på det och känner mig ofta snopen när sommaren är över.

3 kommentarer:

  1. Bra du hittat sommarkänslan! Håller med om tårta! I min mans familj är de dåliga på att fira namnsdagar också men det gör vi i min. Så min tradition håller på att införas i min lilla familj :)

    SvaraRadera
  2. Det där låter ju bara för härligt! Jag vill också ta det lugnt sådär...

    SvaraRadera
  3. Anna - en bra tradition. Jag tror på att ta alla tillfällen att fira lite.

    Finelinan - hoppas du ändå har lite sommarkänsla, trots att du jobbar.

    SvaraRadera