måndag 25 juli 2011

Försenad 30-årspresent

När syrran fyllde 30 i höstas fick hon ett presentkort av mig. Hon visste inte vad jag hade i tankarna utan bara att jag skulle ta med henne på något kul nästa gång hon kom på besök och att hon skulle ta med sig badkläder. Nu dröjde det länge innan nästa besök blev av - en resa till Kina (syrrans) och en bebis (min) kom emellan. Men nu när hon är här på semesterbesök blev det tillfälle att lösa in presentkortet.

Turen gick till Victoria Park Spa. Där fick syrran först en ansiktsbehandling och sedan slappade vi hela förmiddagen - i bubbelpoolen, i bassängen, i bastun, i ljusterapihörnan. Vi avslutade med lunch. Den var tyvärr inte så kul (en väldigt trist kycklingsallad) och kändes inte alls så lyxig som man hade kunnat önska. Ett tips är att istället äta av frukten som bjuds och, när man har badat klart, äta på Kalk, som ligger i samma byggnad. Det gör vi nästa gång!
Men i övrigt var det toppen (tyckte jag som smet en stund från barn och amning) och jag hoppas och tror min syster gillade det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar