söndag 31 juli 2011

Shoppingtur och finbesök

Idag hade jag utverkat en stunds egentid för lite välbehövlig shopping. Byxor och amnings-BH fanns på listan. Hur svårt kan det vara? Men tydligen är jag vanskapt på något vis, för det var enormt svårt att hitta båda delar. Jag kom i alla fall hem med ett par jeans som sitter skapligt (om än inte perfekt) och en BH som var OK (om än inte perfekt). Två amningslinnen blev det också. För att trösta mig efter denna något deprimerande klädshopping var jag tvungen att handla några böcker också ;)

På eftermiddagen hade jag och barnen picknick på innergården i det fina vädret och sedan hastade vi ner till stationen för att möta min barndomsvän M vid tåget. Det är inte ofta hon lyckas "smita" från sina tre barn och komma på besök, så det är extra roligt att ha henne här ett par dagar. Vi gick hem till oss och började förbereda grillning, men just som maken tände grillen började regnet vräka ner! Det blev kvällsmat inne, men när barnen hade somnat kunde jag och M ta en kvällspromenad och prata, prata, prata:)

3 kommentarer:

  1. Amningsbh är inte det lättaste att köpa!!! Jag kom ihåg hur jag letade!!!

    SvaraRadera
  2. Jessica - M hälsar tillbaka.

    Boktokig - det finns ju, men det är svårt att hitta någon bra tyvärr ...

    SvaraRadera