onsdag 20 juli 2011

Sickla

Jag trivs väldgt bra i Lund och har inga planer på att flytta härifrån. Men ibland - när vi hälsar på svägerskan på somrarna - tänker jag att det skulle vara OK att bo i Stockholm om jag fick bo i Sickla/Hammarby Sjöstad. På sommaren. När det är fint väder ;)

Just den här gången hade vi inte så fin utsikt från vårt "hotell", men lilla T tyckte att det var toppen att spana på lyftkranar och lastbilar till frukost.



Annars är det mer så här det ser ut när det är som bäst.



Området ligger fint precis vid vattnet och där finns gott om caféer, resturanger och små butiker. En liten båt går över till Söder och på sommaren går det även båt in till Djurgården och centrum. Nacka naturreservat ligger ett stenkast bort och vill man shoppa finns Sickla köpkvarter. Där ligger också Diselverkstaden som verkligen är värt ett besök.




(foton tagna i samma rabatt där vi fotade tavlorna i vardagsrummet)

4 kommentarer:

  1. Ja, där är det fint men vi trivs bra på Gärdet! Men annars kanske!

    SvaraRadera
  2. Jag har ju i ärlighetens namn inte erfarenhet av så värst många områden i Stockholm ;)

    SvaraRadera
  3. Å, jag älskar Hammarby Sjöstad. Bodde där under några år innan jag rymde storstan... På sommaren är det verkligen en idyll!

    SvaraRadera